Nuo pat pradžių, kaip acetileno lempos, 1880 m., Įvyko keletas pažangių žibintų technologijų pažangos. Nors halogeninės lempos vis dar yra populiariausios ir dažniausiai naudojamos šiandien, gamyklinėse transporto priemonėse ksenoniniai žibintai tampa vis populiaresni, o transporto priemonėms – „Xenon“ žibintų rinkinys kurių originalaus dizaino tai nėra. Automobilio priekinių žibintų rinkiniai vis dažniau pradeda įvairinti technologijas, taip pat naudojant LED žibintus. Kai kurie gamintojai, pavyzdžiui, „Audi“ ir BMW, netgi pradeda eksperimentuoti su lazeriniais žibintais. Šiandien palyginsime skirtingus švyturių tipus.

Atminkite: kiekvienam modifikuotam transporto priemonės projektui turi būti suteiktas jūsų valstybės DETRAN leidimas, tinkamai patikrintas profesionalų.

Halogeniniai žibintai

Halogeniniai žibintai yra dažniausiai naudojami automobilių pasaulyje. Jų pagrindinis privalumas yra tas, kad jų gyvenimo trukmė yra labai ilga. Normaliomis sąlygomis halogeninės lemputės tarnavimo laikas yra maždaug 1 000 valandų. Antrasis halogeno privalumas yra tas, kad juos gaminti yra palyginti nebrangu, todėl pakeitimo išlaidos yra palyginti mažos. Nors halogenai vis dar yra dažniausiai naudojami priekiniai žibintai, halogeniniai žibintai yra mažiau efektyvūs nei jų konkurentai.

Halogeninėse lemputėse yra dujos, dažniausiai azoto ir argono derinys, ir volframo gija, kurios yra uždarytos stikliniame vamzdelyje. Stiklas pagamintas taip, kad atlaikytų ypač aukštą temperatūrą. Kai lempa gauna elektros srovę iš automobilio, ji kaitina volframo kaitinimo siūlą. Kaitinant kaitinamąjį siūlą, kuris siekia 2500 laipsnių Celsijaus, prasideda švytėjimo procesas, sukuriantis šviesą. Čia yra halogeninių žibintų neveiksmingumas: norint sukurti ryškią šviesą, halogeninė lempa taip pat gamina daug šilumos. Ši šiluma reiškia energijos švaistymą, nes ji nebūtinai virsta šviesa.

Priekinių žibintų svarba transporto priemonei

Priekinių žibintų komplektas yra ne tik estetinis: jis yra funkcionalus ir nepaprastai svarbus jūsų transporto priemonės saugumui. (Nuotrauka: en.wikipedia.org)

„Xenon“ žibintai

Jame yra dujų ir retų metalų derinys, kuris kaitinamas, kad gautųsi ryškiai balta arba mėlyna spalva. Ksenonai yra maždaug du ar tris kartus ryškesni nei tradicinės halogeninės lempos, ir kai kurie žmonės mano, kad jų ryškumas gali atitraukti kitus kelyje važiuojančius vairuotojus. HID tipo (didelio intensyvumo iškrovos) ksenono lempos, kurių darbui reikia mažiau energijos, turi dar ryškesnę šviesą. Tiek įprastas ksenonas, tiek HID naudoja tik 35 vatų galią, jų gyvenimo trukmė paprastai yra 2000 valandų, todėl ksenoniniai žibintai yra efektyvesni nei halogenai. Kai kuriuose automobilių modeliuose jie HID apšvietimą realizuoja tik savo artimosioms šviesoms, o tolimųjų šviesų šviesą teikia atskiras halogeninių lempų rinkinys.su ksenono rinkiniu . „Xenon“ siūlo geresnį ir geresnį vairuotojo matomumą, palyginti su kitomis sistemomis.

Jie yra brangesni už halogeną ir gali turėti pavojingų cheminių junginių. Be to, tas pats ryškumas, kuris padeda vairuotojui, gali pakenkti kitų regėjimui. Todėl tokio tipo žibintai yra įteisinti tik tose transporto priemonėse, kurios yra standartinės su ksenoniniais žibintais. Kitoms transporto priemonėms, pavyzdžiui, kaimo transporto priemonėms, keturračiams motociklams ar transporto priemonėms, kurioms reikalingas skirtingas apšvietimas, DETRAN gali gauti leidimą, kad galėtų veikti. Tačiau jie taip pat turi būti tikrinami.

Neįdiekite ksenoninių žibintų rinkinio be „DETRAN“ leidimo, kitaip rizikuojate gauti baudą ir surinkti savo transporto priemonę, be to, sukelsite avariją kelyje už tai, kad apakote kitą vairuotoją, kurio apšvietimas buvo ryškiausias.

LED priekiniai žibintai

LED žibintų lemputės automobiliuose pirmą kartą pasirodė 2004 m., O pirmasis automobilis, pasiūlęs pilnus LED žibintus, buvo „Audi R8“. Daugelis teigia, kad šviesos diodai yra idealiausias sprendimas masinės gamybos automobiliams. Tačiau yra ir keletas šios technologijos trūkumų.

Didžiausias privalumas LED žibintai yra tai, kad jie turi labai mažai energijos funkcija. Tai yra didžiulis pranašumas, ypač hibridiniams ir elektromobiliams, kuriems reikia sutaupyti kuo daugiau energijos. Skirtingai nuo halogeninių lempų, LED žibintai neskleidžia šilumos, kurdami šviesą. Tačiau tai, ką jie daro, sukuria nedidelį šilumos kiekį emiterio dugnui. Tai kelia potencialią grėsmę netoliese esančioms dalims, tokioms kaip kabeliai ir laikikliai, kuriai reikalingos atsparesnės ir brangesnės visos įrangos dalys aplink LED šviesą.

Kadangi LED lempos yra tokios mažos, jas galima lengvai pritaikyti, tačiau gamybos išlaidos vis tiek yra brangesnės. Tai lengva įdiegti sistemą, tačiau, kaip ir originalų automobilio dizainą, kaip ir ksenoniniai žibintai, reikalingas DETRAN leidimas.

https://youtu.be/yMd8s1ECWVo

Lazeriniai priekiniai žibintai

Metai BMW pirmieji pasiūlė lazerinius žibintus kaip papildomą variantą savo i8 hibridiniame superautomobilyje . Tik tai yra netiesioginis lazeris. Taip pat? Lazerio spinduliai sutelkti į geltonos fosforo dujų debesį. Sužadintos lazerio, šios dujos skleidžia galingą baltą spindesį, kuris tada atsispindi ir pasklinda apšviesdamas kelią. Iš pradžių ši lazerio šviesos sistema naudojama tik tolimosios šviesos spinduliams. Šioje naujoje sistemoje priekiniai žibintai yra mažesni, energiją taupantys ir gali apšviesti kelią iki 600 metrų priešais transporto priemonę. Palyginimui, LED žibintai gali pasiekti pusę šios galios.

Pagrindiniai šios sistemos trūkumai yra tai, kad ji vis dar yra labai brangi, labai būdinga kai kuriems prabangių transporto priemonių modeliams ir vis dar yra gana nauja technologija. Galbūt per ateinančius metus daugiau sužinosime apie populiarinamus lazerinius žibintus.

Koks yra geriausias švyturio tipas?

Taigi, kuris dabar yra geriausias, kuris yra geriausias? Į šį klausimą tiesiogiai atsakyti negalima. Skirtingoms programoms reikės skirtingų apšvietimo formų. Pavyzdžiui, kaimo vietovėse traktorius su ksenoniniais žibintais gali palengvinti naktinį darbą. Trekeriai taip pat gali įžvelgti šios sistemos pranašumą. Dabar daug važiuojantys automobiliai, ilgą laiką degantys priekiniais žibintais, tokie kaip taksi, autobusai ir sunkvežimiai, gali pasinaudoti mažesnėmis halogeninių lempų kainomis. Prieš priimant sprendimą, jis sveria viską. Galų gale, inžinieriai metus laiko galvoja apie geriausią transporto priemonės sąnaudų naudą. Mes neketiname sumenkinti tų žinių, ar ne?

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *