Tikriausiai kiekvienas vairuotojas pastebėjo keliuose automobilius su ksenono lemputėmis, įrengtomis vietoj įprastų priekinių žibintų. Paprastai tokius automobilius lengva atskirti iš tolygios baltos žibintų šviesos, kuri daug ryškiau apšviečia kelią priešais automobilį nei standartiniai žibintai. Daugelis vairuotojų, matydami tokį ryškų švytėjimą, rimtai svarsto, ar nevertėtų ksenono žibintų įsirengti ir savo automobilyje. Tačiau šis sprendimas gali turėti ir neigiamų, ir teigiamų pusių, kuriomis remdamasis kiekvienas vairuotojas gali pats nuspręsti, ar jam reikia savo automobilyje įrengti ksenoninius žibintus.
Privalumai
Pirmiausia būtina nurodyti teigiamus ksenono lempučių įrengimo automobilyje aspektus. Kaip jau minėta, ksenono žibintai yra gana ryškūs ir tai yra didžiausias jų pranašumas, palyginti su kitų tipų priekiniais žibintais. Tai ypač naudinga atsižvelgiant į tai, kad dauguma eismo įvykių naktį įvyksta dėl nepakankamo matomumo priešais transporto priemonę. Ksenoninių priekinių žibintų įrengimas gali būti išeitis, nes būtent dėl jų daugelis vairuotojų išvengė eismo įvykių naktį.
Ksenoniniams žibintams būdinga teigiama savybė – tolygesnis ir stabilesnis apšvietimas. Skirtingai nei standartinių lempučių, ksenono lempučių švytėjimo lygis nėra tiesiogiai proporcingas įtampai, todėl svyruojant automobilio elektros sistemos įtampai švytėjimas nesikeičia. Paprastai standartinių lempučių ryškumas smarkiai sumažėja ir užvedus variklį, ir perjungiant pavarą, o ksenoninės lemputės nuolat šviečia net ir atliekant minėtus įtemptus veiksmus.
Ksenono lempos taip pat yra patvaresnės ir tvirtesnės, atsparios smūgiams ir nuolatinei vibracijai. Jei juose nėra gijos, tokios problemos kaip gijos plyšimas ar perdegimas yra atmestinos. Ksenono lempos taip pat sensta lėčiau – jos palaipsniui praranda ryškumą, tačiau nenustoja veikti taip greitai kaip kaitrinės lemputės.
Trūkumai
Nepaisant daugybės teigiamų savybių, ksenono lemputės turi ir trūkumų. Pirmiausia, kalbant apie neigiamas ksenono lempučių savybes, būtina paminėti gana didelę jų kainą. Tai, kad ksenono lempa vartoja srovę su gana aukšta įtampa, todėl jos veikimui reikia brangaus aukštos įtampos įrenginio, dėl kurio galutinė ksenoninių žibintų įrengimo kaina ir pasirodo esanti labai didelė. Be to, dėl laipsniško lempučių senėjimo nuolatinio gedimo atveju tiesiog neįmanoma pakeisti tik vienos lemputės, nes likusi lemputė bus pastebimai blankesnė už naująją, todėl paprastai iš karto keičiamas visas komplektas. Be to, ksenoninių priekinių žibintų apšvietimo kampui sureguliuoti reikia specialių įrankių, todėl standartinius priekinius žibintus pakeisti ksenoniniais patiems nėra lengva.