„United Airlines“ antradienį pranešė, kad bendradarbiaudama su pasaulinėmis įmonėmis, įskaitant „Nike“ ir „Siemens“, yra „Eko dangaus aljanse“, kad finansuotų apie 3,4 milijono galonų mažai anglies dioksido išskiriančių ir tvarių aviacinių degalų, gautų iš šiukšlių, naudojimą šiais metais.
Nors ir nedidelis, palyginti su 4,3 milijardo litrų reaktyvinio kuro, kurį „United“ suvartojo 2019 metais prieš prasidedant COVID-19 pandemijai, suma padvigubina maždaug 1 milijoną galonų tvaraus kuro, kurį jis naudoja kiekvienais metais nuo 2016 m.
Oro linijos nuo 2008 m. Naudoja tvarų kurą kaip dalį pastangų sumažinti išmetamą teršalų kiekį, tačiau iki šiol tai sudaro vos 1% viso pasaulyje sunaudojamo kuro, teigia pramonės grupės.
Čikagoje įsikūrusi „United“ įvardijo 11 iš daugiau nei dešimties pasaulinių plano partnerių, tačiau neatskleidė nei išlaidų, nei kiek kiekvienas prisidės.
Oro transportas išmeta 2–3% šiltnamio efektą sukeliančių dujų, antradienį pranešė Prancūzijos aviacijos ir kosmoso asociacija. Aplinkos apsaugos grupės teigia, kad bendras sektoriaus indėlis yra didesnis.
Tarp partnerių yra įmonės, sudariusios korporacinius ar krovinių sandorius su „United“, pvz., „Nike“, „Siemens“, „Palantir“ ir japonų „Takeda Pharmaceutical Co.“.
„United“ teigė, kad projektas klientams suteikia būdą padėti sumažinti skraidymo poveikį aplinkai, o ne pirkti anglies dvideginio kompensaciją, ir gali padėti sukurti daugiau tvarių aviacinių degalų rinkos.
„Pažiūrėsime, kaip tai vystysis“, – žurnalistams sakė generalinis direktorius Scottas Kirby. – Manau, kad tai yra didžiulis apetitas.
Oro transporto pramonė plačiau sutelkė dėmesį į anglies dvideginio kompensavimo pirkimą, kad sumažintų skraidymo poveikį aplinkai, kol atsiras naujų technologijų, kad būtų galima pasiekti sektoriaus tikslą iki 2050 m. Perpus sumažinti grynąjį išmetamų teršalų kiekį, palyginti su 2005 m.
Aplinkos kritikai teigia, kad kompensacijomis nėra tiesiogiai siekiama klimato tikslų ir užmaskuojama vykstančių reaktyvinių reakcijų problema.
„United“, kuri kartu su kai kuriais kitais vežėjais pareiškė, kad nori iki 2050 m. 100% sumažinti grynąjį išmetamųjų teršalų kiekį, kritikavo kompensacijas ir paskelbė apie neseniai atliktas investicijas į anglies dioksido surinkimo technologiją. Ji investavo į tvarų aviacinių degalų gamintoją „Fulcrum BioEnergy“.
„Nors žinome, kad orlaiviai niekada nebus visiškai dekarbonizuoti, mes nenaudosime kompensacijų, kad pasiektume 100% ekologiškumą“, – sakė Kirby.
Oro linijų asociacija IATA teigia, kad tvaraus kuro gyvavimo ciklo metu išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis gali būti mažiausiai 80% mažesnis nei įprasto kuro, ir tai yra vienintelis vidutinės trukmės laikotarpio būdas sustabdyti išmetamųjų teršalų augimą, nes oro linijos dar negali pereiti prie elektrinių lėktuvų.
„Delta Air Lines“ pranešė, kad iki 2030 m. Pabaigos ketina 10% savo reaktyvinių degalų, šiuo metu rafinuotų iš iškastinio kuro, pakeisti tvariais aviaciniais degalais.
Nors naudojant atliekas išvengiama žemės iš maisto gamybos, aplinkosaugos grupės, pvz., „Transportas ir aplinka“, teigia, kad tokios atsargos yra ribotos ir susiduria su kitų sektorių konkurencija.